Wątki
menu      vlatanie
  • 0 9 1 0A0909090A09090909szukanie prawdy
  • jp85
  • NASA2C;zdjecia
  • gigant poleca jazda bez trzymanki download
  • cann colum mc
  • java skript
  • ttrucos para pc gta
  • Beyblade V Force download
  • papeteria e mail
  • vlatanie

    Temat: Trochę trudniejsza zagadka?----------------------­---------------


    fajny budyneczek, tylko
    kurde, co za pacan pomalowal kawalek sciany wokol okna, na rozowo :///


    Pacan, pacan - zapewne ten sam co hoduje gęsi koło budynku.
    To jest chyba sprawca tego niecnego występku: http://tiny.pl/q18r


    W Darlowie slonce jeszcze mialem po drogiej stronie...


    Też miałem - ale cuga nie było ;P


    Źródło: topranking.pl/1570/troche,trudniejsza,zagadka,173.php


    Temat: Przetarg Publiczny
    xurek napisała:

    > Jot, jak znajdziesz jakis sensowny link to podaj prosze. Szukamy albo
    dzialki
    > albo malego domku, ale MUSI byc nad morzem. Mnie poradzono, by skontaktowac
    sie
    >
    > z tamtejszymi gminami, nie mowiac rownoczesnie, jak mam znalezc liste owych
    > gmin i namiary osob odpowiedzialnych :((.
    >
    > Xurek


    www.budynek-darlowo.pl
    tu jest miejsce w darlowie, maja pare ofert ze zdjeciami. czesc mojego zycia
    spedzilem w darlowie, znam te okolice. co warto tam szukac to
    domek "poniemiecki" , 90% jest w oplakanym stanie. "wille" w darlowku to
    betonowe bunkry, wybudowane na szczerym polu gdzies w polowie lat 80-tych.



    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,44,7347122,7347122,Przetarg_Publiczny.html


    Temat: Szukam domku 5-6 osób, blisko morza, zachodniopomo
    Witam! Znam miłe kwatery prywatne w Darłówku - Jaskółka. Budynek
    jest blisko plaży. Mają tam fajne pokoje z łazienkami i apartamenty.
    Podaję stronę internetową wczasydarlowko.pl.tl/ Ja już tam
    byłam i w te wakacje również planuję odwiedzić Darłówko, o ile
    dostanę urlop:-)
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,195,93247212,93247212,Szukam_domku_5_6_osob_blisko_morza_zachodniopomo.html


    Temat: na wczasy razem z psem... gdzie?
    www.rozawiatrow.pl

    Darłówko. Bardzo blisko do morza. Bardzo zadbany ośrodek.
    Mają domki z łazienkami i bez łazienek. Można śmiało brać domek bez łazienki, bo łazienki ogólnodostępne, w budynku, są bardzo zadbane i czyste. Przystępne ceny, jak ja byłam tam 2 lata temu, to za domek płaciło się około 30 zł za dobę bez względu na to, ile osób w nim mieszkało :))
    Do domków można zabierać psy za opłatą 100 zł za 14 dni.

    Mają również hotel, ale nie wiem czy tam można zabierać zwierzaki.

    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,128,78401047,78401047,na_wczasy_razem_z_psem_gdzie_.html


    Temat: OW Słowianka Darłówko - prosze o opinie
    Jak możesz wysyłaj siostrę Dla mnie budynek B to porażka. Widać
    że był remont tylko dla mnie to kosmetyka.
    Stara lodóweczka pamiętająca stary ustrój, stare okna, balkon bez
    płytek - sam beton (na bosaka dziecka nie puściłbym), dziury między
    ścianą budynku a balkonem (maluchy muszą uważać), w łazience zamiast
    otworu wentylacyjnego kratka z otworem do łazienki sąsiadów (zatem
    trudno mówić o własnym smrodku po małym posiedzeniu).
    Warto zakwaterować się w budynku A. Tam remont wykonano solidniej.
    Pokoje sympatyczniejsze, balkony przytulne, sprzęt plażowy w
    lewpszym stanie. Przed budynkiem stoliki, ławeczki, choinki - po
    prostu dużo lepiej niż w B.
    Podsumowując jak Słowianka to TYLKO budynek B - jego administratorem
    jest chyba Lubelska Fabryka Maszyn więc najlepiej znaleść namiary na
    stronie www.slowianka.darlowko.pl/ - zdjęcia tam zawarte są
    obrazem pawilonu A, na pewno nie B!!!
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,595,64105378,64105378,OW_Slowianka_Darlowko_prosze_o_opinie.html


    Temat: Wczoraj nad Bałtykiem
    :)
    > czy jest przejscie plaza z Laz do Dabkowic?
    Plażą - tak, bez problemu (to tamtędy prowadzi międzynarodowy szlak pieszy E-9).
    Po wydmach - nie (próbowaliśmy wędrować nimi podczas Pierwszej Przechadzki, lecz
    z powodu wyrzutów sumienia, spowodowanych deptaniem delikatnej roślinności,
    szybko wróciliśmy na plażę)

    > W Dabkowicach droge prowadzaca z Dabek zamyka plot Urzedu Morskiego
    Zgadza się, lecz budynek Urzędu Morskiego jest obecnie zaplombowany, a brama
    otwarta. Przez teren UM prowadzi teraz jedno z nieformalnych dojść na plażę, nie
    ma natomiast kontynuacji drogi w stronę Łaz (o ile ktoś jej na siłę na wytyczył,
    nie mam bieżących informacji gdyż podczas Trzeciej Przechadzki szedłem brzegiem
    morza).

    > Bardzo szkoda, poniewaz przejazd rowerem z Dabek do Laz jest w ten
    > sposob niemozliwy!
    Jak już wspomniałem nie ma tam żadnej drogi, więc przejazd tamtędy jest tak, czy
    owak niemożliwy. W tym roku właśnie na tym odcinku spotkałem "jednośladowego
    długodystansowca", który prowadził rower po plaży, bo obciążony pojazd zapadał
    się w piasek, uniemożliwiając jazdę.

    > Czy sa w ogole trasy rowerowe prowadzace wzdluz wybrzeza
    Jest: R-10. Widuję znaki tego szlaku, lecz szczegółów nie znam, bo preferuję
    wędrówki piesze. Mogę Ci podać poza forum e.mail osoby, która znakowała ten
    szlak w województwie zachodniopomorskim. Jeżeli chcesz to napisz proszę do mnie:
    terakowski[at]o2.pl

    > i czy sa mapy do turystyki rowerowej?
    Osobnych do turystyki rowerowej nie kojarzę. Natomiast na mapach, którymi się
    posługuję (wydawnictwa "Eko-Graf" oraz "Eko-Kapio", skala 1:50.000) zaznaczone
    są zarówno szlaki piesze, jak i rowerowe.

    > Interesuje mnie szczegolnie teren wokol Darlowa!
    Mogę Ci podać poza forum e.mail'e osób, które w sierpniu tego roku spenetrowały
    ten rejon na rowerach.

    > A propos pieknych plaz, odcinek z Dabkowic do Dabek nalezy do jednych z
    > ladniejszych, ale to tylko tak szeptem :-)
    Obiecuję, że (prawie) nikomu o tym nie powiem... :)

    > Mam kilka ladnych zdjec mew - moze wyslac?
    Będę bardzo wdzięczny (adres jak wyżej).

    Pozostaję do Twojej dyspozycji i z góry przepraszam za weekend'ową nieobecność
    na forum.

    Pozdrawiam serdecznie!
    Kuba :)
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,195,50043852,50043852,Wczoraj_nad_Baltykiem.html


    Temat: SA109-001 na linii SÂławno - DarÂłowo
    Witam,

    W dniu dzisiejszym z okazji wstąpienia Polski do UE, władze lokalne
    zorganizowały specjalny przejazd na trasie Sławno - Darłowo z wykorzystaniem
    zachodniopomorskiego szynobusu SA109-001.

    Wraz z kolegą Wojtkiem, nie mogliśmy odpuścić tego przejazdu, więc rano, a
    właściwie w nocy spotkaliśmy się w pociągu posp. Kraków - Kołobrzeg
    38207, gdzie zajęliśmy miejsce w wagonie z windą dla wózków, który był lekko
    zdewastowany. Brak klamek, zacinające się okna itp.

    Niestety z powodu prac torowych pociąg się spóźnił o ok. 10 min, a Nex z
    Krakowa do Kołobrzegu, był opóźniony o 40 min.

    Do Sławna dotarliśmy o czasie, czyli o 7,48, gdzie na peronie 2, skąd miał
    się odbyć odjazd do Darłowa, zgromadziła się około 20 osobowa grupa gapiów.
    Do czasu odjazdu, tj. godz. 8,20, mechanik Pan Czesław, wykonywał zdjęcia
    wszystkim chętnym na fotelu maszynisty, z czego był bardzo zadowolony.
    Między czasie, doszło do ostrej wymiany słów między organizatorami, w
    sprawie, kto może jechać do Darłowa, a kto nie. Ostatecznie wyszło, że każdy
    :). Między czasie do Kolzłomu wparowała ekipa telewizji lokalnej (chyba TVP3
    Szczecin), gdzie nagrywali przebieg imprezy. O godz. 8,20 większość miejsc
    siedzących była zajęta. Pociąg ze Sławna wyjechał, oznajmiając wszystkim
    dłuuuugim sygnałem dźwiękowym. Do Darłowa SA109-001 nie zatrzymywał się, co
    wywoływało negatywne reakcje i nieprzyzwoite gesty mieszkańców wiosek,
    zebranych na przystankach. Prędkość, z jaką jechał szynobus to ok. 40km/h,
    jednak w ostatnim kursie do Sławna prędkość wynosiła już ok. 80km/h ! Po
    drodze o mało nie doszło do tragedii, ponieważ zając i sarna zaciekawione
    widokiem pędzącego pociągu wbiegły na tory, jednak obyło się bez ofiar. W
    Darłowie policja zabezpieczyła dwa najniebezpieczniejsze przejazdy. Po
    wyjściu z pojazdu Wojtek i ja osłupieliśmy. Po stacji krąży SOKista!!!
    Jednak nas nie spisał, mimo że chodziliśmy po torach, manipulowaliśmy
    zwrotnicami na wyjeździe do Darłówka, no i najgorsze, robiliśmy fotki.
    Postój w Darłowie trwał przez 15 min, więc ten czas poświęciliśmy na
    obfocenie szopy. Dalej postanowiliśmy, przejść ok. 1 km, aby obfocić
    Kolzłoma wyjeżdżającego z Darłowa. Po wykonaniu ww. zdjęcia, zaciekawił nas
    fakt istnienia dwóch W4 i płyty robiącej za peron o wymiarach 2m na 2m przed
    przejazdami w Darłowie. Czy ktoś wie, kiedy to powstało i po co? Wskaźniki
    te, jak i na peronie są nowe. Korzystając z godzinnej przerwy do następnego
    odjazdu do Sławna, wykonaliśmy rekonesans na dystansie 1 km w kierunku
    Darłówka. Krzaki świeżo wycięte oraz ślady po niedawno jadącym pociągu. Czy
    ktoś wie, kiedy jechał??

    W budynku dworcowym w Darłowie mieści się bar piwny, w którym to na ścianie
    zostało wykonane malowidło parowozu, o bliżej nie znanej serii. Mieszkańcy
    budynku dworcowego przyozdobili go na cześć integracji z UE. Zebrani na
    stacji mieszkańcy Darłowa wykonywali pamiątkowe zdjęcia.

    W ostatnim kursie z Darłowa, były zajęte wszystkie miejsca siedzące i prawie
    wszystkie stojące.

    W Sławnie po kilkunastominutowym postoju SA109-001 wyruszył do Kołobrzegu,
    zabierając ze sobą już tylko kilku podróżnych. Przejazd ze Sławna do Darłowa
    oraz z i do Kołobrzegu był darmowy, a pasażerowie dostali ulotki o
    kolzamowskim szynobusie. Budynki dworcowe na trasie są dobrze zachowane,
    jakby oczekiwały reaktywacji linii.

    W Sławnie musiałem się rozstać z Wojtkiem, który wyruszył do Korzybia.
    Obiecał napisać relację:)

    Natomiast ja, wsiadłem do kibelka Koszalin - Słupsk 1126, poczym w Słupsku
    przesiadłem się na najdłuższy pod względem długości trasy poc. osobowego
    Słupsk - Bydgoszcz 8524, który składał się z EN57 749 i 750. Podczas
    kilkuminutowej przerwy w Słupsku zamurowało mię dzisiaj poraz kolejny. Otóż,
    na peronie 3, stał kibelek do Ustki, który był podłączony do FIATa. Jednak,
    po zbliżeniu się do ww. obiektu stwierdziłem, że SU45 nie jest połączony z
    EN57, a tylko są bardzo blisko ustawione. A szkoda ;)  Moja wyprawa
    zakończyła się w Gda. Wrzeszczu, po 11 godz, od wyjścia z domu :)

    Imprezę należy uznać za udaną, pod względem organizacyjnym jak i pogodowym.
    Dopisała także frekwencja, której ilość sprawi, że może kiedyś powrócą
    pociągi pasażerskie do Darłowa.

    Pzdr

    SP45-001


    Źródło: topranking.pl/1567/sa109,001,na,linii,sC2lawno,darC2lowo.php


    Temat: mój 8-dniowy plan
    kurier <kurier@gazeta.plnapisał(a):


    | www.transilesia-row.cba.pl/pmk/tygodniowe2006.htm

    Gwarantuje Ci 2 godziny snu w pociagu Białystok-Czeremcha:)


    Bo tak to jest jak sie nie jechało tam pod składem. Ja jechałem pod składem
    dwukrotnie- 3 godziny i 78 kilometrów, i zarzekam ci że mógłbym jechac tam
    codzień. Tak piękne okoliczności przyrody jakie są tam, są już niestety nie do
    podziwiania gdy nie ma się okna w szynobusie. A linia naprawdę piękna. Mi się
    bardzo podobało, szczególnie jak jechałeś bezpośrednim Białystok-Siedlce.
    Prawie pięć godzin pod SU45-224. Miód na moje serce!


    Ale wynagradza to
    Wierzchucin.Po drugiej stronie peronu podjedzie SA106 z Laskowic i fajne
    foto wychodzi,natomiast po drugiej stronie za budynkiem stacyjnym łap dwie
    Bipy ;z Chojnic i do Chojnic...


    Żałuj że nie byłeś jak się na grupie Laskowickiej dwa kociołki mijały. Wtedy
    to było. Cztery lokomotywy, z czego dwie SU45 i dwie SP42, oczywiście zdażały
    się cztery Bipy!

    A tak BTW, apropos kółeczek: Ja w lipcu zrobiłem coś takiego:
    Tygodniówa- jeżeli w nawiasie to nocka w pociągu.

    dzień 0
    Warszawa-Nasielsk-(Baboszewo)

    dzień 1
    (Baboszewo)-Sierpc-Toruń-Aleksandrów-Cechocinek-Aleksandrów-Toruń-Toruń
    Miasto-Toruń-Bydgoszcz- Serock-Tuchola-Chojnice-Koscierzyna-Chojnice- Czarna
    Woda-Chojnice.

    dzień 2
    Chojnice-Sczzecinek- Runowo Pom- Szczecin-Goleniów- Kołobrzeg- Białogard-
    Koszalin- Sławno-Darłowo-Sławno-Słupsk-Ustka- Słupsk-Koszalin-Szczecinek- (Piła)

    dzień 3
    (Piła)- Poznań- Leszno- Krotoszyn- Jarocin-Ostrów-Krotoszyn-Leszno- Stare
    Bojanowo- Robaczyn-Stare Bojanowo- Leszno- Głogów- Zielona Góra- Żary- Żagań

    dzień 4
    Żagań- Zasieki- Żagań- Legnica- Wrocław- Oleśnica- Ostrów- Kalisz- Łódź-
    Warszawa Zach- Warszawa Wsch- Warszawa Zachodnia

    dzień 5
    Warszawa- Dziadenstadt- Olsztyn- Korsze- Ełk- Olecko- Suwałki- Sokółka-
    Biłystok- Warszawa Wsch- (Lublin)

    dzień 6
    (lublin)- St. Wola Rozw.- Rzeszów-Jarosław- Munina- Hrebenne- Zawada- Zamośc-
    Rejowiec- Zamość

    dzień 7
    Zamość- St. Wola Rozw- Mielec- Rzeszów- Tarnów- rzeszów- Strzyżów n/wisłokiem-
    Rzeszów- Przeworsk- St. Wola Rozw.- Lublin-Pilawa- Otwock- Warszawa

    Z ciekawszych rzeczy:
    Sierpc-Toruń SU45+2Bh (na maszynie)
    Koscierzyna-Chojnice pod SP42+3Bhp (na maszynie w jedną na składzie w drugą)
    Chojnice- Czarna Woda pod SU45+3Bhp (oliwkowe)
    Chojnice-Szczecinek pod SP42+2Bhp
    Szczecinek-Szczecin-Kołobrzeg jako jeden obeig cięgiem
    Leszno- Krotoszyn- Ostrów pod SU45+ 2Bh zamiast autobusu
    Warszawa Wschodnia- Warszawa Zach pod Bipą (4Bhp) stacja Bydgoszcz
    Korsze-Ełk pod SU45 zamiast SU46
    Rzeszów- Jarosław-Hrebenne-Zamość pod SM48
    Zawada-Rejowiec pod SM42
    Zamość- St. Wola Rozw.- Mielec- Rzeszów pod ST44 (spory odcinek na maszynie)
    Pilawa-Otwock-Warszawa zamiast Pilawa- Mińsk Maz- Warszawa jako że EU07 zdefekciła


    Źródło: topranking.pl/1571/moj,8,dniowy,plan.php


    Temat: Nowy port schronienia
    Nowy port schronienia
    Sława!
    Wyjście na Bałtyk

    Namiary na Morze i Handel 2005-10-21




    Prowizorka na przystani rybackiej, na miejscu której stanie hala i
    pomieszczenia dla rybaków, z pełnym zapleczem cywilizacyjnym.
    W Kołobrzegu trwa jedna z największych inwestycji morskich, finansowanych
    przez budżet państwa. Jest to budowa nowego wejścia do portu, podjęta ze
    względu na bezpieczeństwo ludzi i statków.

    Obecny kształt portów wybrzeża środkowego - w Kołobrzegu, Darłowie, Ustce,
    Łebie - pochodzi z epoki żaglowców. Budowano wówczas porty w ujściach rzek,
    skutkiem czego jest częste ich "wypłycanie" przez muł niesiony prądem wody.
    Wejścia do portów budowano na szerokość trzydziestu kilku metrów. W
    Kołobrzegu falochrony skierowano w stronę zachodnią, a na wąskim kanale
    utworzono zakręt. Nieco dłuższe statki, np. 70 m, pokonują go z trudem,
    czasem ocierając się rufą o odbojnicę.

    Od początku lat 80. w Kołobrzegu niepokoił stan falochronu zachodniego.
    Rozsypała się dawna konstrukcja: faszyna i drewniane pale uległy zniszczeniu,
    granitowe głazy obsuwały się do wody, zwężając i tak niezbyt szeroki kanał.

    Zamiast wydawać kilkadziesiąt milionów złotych na remont, zdecydowano się na
    rozwiązanie trwałe i radykalne: rozbiórkę starego falochronu zachodniego,
    zbudowanie nowego - i jednoczesne wydłużenie falochronu wschodniego. Wejście
    do portu zostanie poszerzone z 36 do 80 m. Cała inwestycje kosztować będzie
    ponad 140 mln zł.

    Budowa zaczęła się 12 września 2000 r. i początkowo obejmowała budowę
    falochronu zachodniego. Inwestorem jest Urząd Morski w Słupsku, a pieniądze
    pochodzą z budżetu państwa. W pierwszych latach na budowę trafiało po 10 mln
    zł. 2005 r. okazał się najlepszy: na inwestycję przeznaczono 27 mln zł. W
    przyszłym roku natomiast, planowane jest przekazanie przynajmniej 20 mln zł.
    Roboty realizuje konsorcjum, na czele którego stoi gdańska Hydrobudowa,
    mająca zresztą w Kołobrzegu, na Wyspie Solnej, bazę sprzętową i magazynową.

    Gdy z okolic latarni morskiej spogląda się w stronę głowic wejścia portowego,
    budowa robi wrażenie: mały port rośnie, w jego wrotach mogą zmieścić się duże
    statki. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2008 r.

    - Falochron wschodni jest zdrowy, trwa jego przedłużanie o 150 m, z czego 75
    m powstanie w tym roku. Są już wbite dalby i wykonane dwie ścianki do
    wygaszania falowania. W tej chwili, rdzeń falochronu wypełniamy granitowymi
    głazami - mówi Jerzy Wiśniewski, dyrektor techniczny Urzędu Morskiego w
    Słupsku.

    Czy przebudowa wejścia do portu wpłynie na aktywizację morską Kołobrzegu?
    Wielkich zmian raczej nie będzie. Ograniczenia w żegludze wynikają bowiem z
    głębokości kanału portowego (przeważnie 4,5 m) oraz średnicy obrotnicy
    statków. Zawijać tu będą jednostki do 100 m (obecnie do 75 m), o nośności do
    3 tys. t (obecnie do 2 tys. t).

    Druga ważna inwestycja morska w Kołobrzegu zacznie się wiosną przyszłego roku
    i zostanie zrealizowana z unijnego funduszu na rozbudowę rybackiej
    infrastruktury portowej. To pierwszy na polskim wybrzeżu przykład
    skorzystania z tego funduszu.

    Chodzi o przebudowę tej części portu, którą nazywano przystanią rybaków
    indywidualnych. Jest tam basen rybacki, z drewnianymi pomostami do cumowania
    i z betonowymi nabrzeżami. Wszystko, co przylega do basenu, nosi widoczne
    cechy tymczasowości i improwizacji. O stanie sanitarnym i estetyce, lepiej
    nie mówić. Droga do tej części portu jest wyboista i dziurawa. W pobliżu
    basenu stoi kilkadziesiąt magazynków, przez rybaków nazywanych boksami. To
    magazynki na sieci, ubrania, skrzynie, narzędzia. Pod plandekami stoi
    kilkadziesiąt straganów z dorszami, flądrami, śledziami, łososiami. Nie ma
    instalacji wodociągowej, nie ma toalet. Do kanalizacji deszczowej i kanału
    portowego spływają wszystkie nieczystości z przystani.

    Wojciech Grzymkowski, dyrektor Zarządu Portu Morskiego Kołobrzeg, złożył w
    Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wniosek (z pozwoleniem na
    budowę) o całkowite sfinansowanie modernizacji portu (75% - z kasy unijnej,
    25% - z budżetu państwa). W ciągu kilku tygodni ma złożyć drobne uzupełnienie
    wniosku. Ponieważ fundusz unijny zwraca pieniądze po zrealizowaniu
    przedsięwzięcia, rada miasta zgodziła się poręczyć kredyt.

    Prac zapowiada się bardzo dużo: najpierw założenie wodociągu, kanalizacji
    sanitarnej, kabli energetycznych do oświetlenia i do zasilania stojących przy
    nabrzeżu kutrów. Dopiero potem powstaną nowe dojazdy do przystani i
    sąsiadującego z nią centrum pierwszej sprzedaży ryb, które ma być otwarte w
    tym roku. Ponadto, jeden z odcinków nabrzeża w tej części portu wymaga
    poważnego wzmocnienia.

    Powstanie też nowe zaplecze magazynowe dla rybaków, z urządzeniami
    sanitarnymi i wodą. W budynku głównym znajdą się stoiska do sprzedaży ryb
    wnoszonych wprost z łodzi i kutrów. Jedno z pomieszczeń ma służyć jako sala
    śniadaniowa dla rybaków i ludzi klarujących sieci. W przyszłości, można w nim
    promować potrawy z ryb. Pomieszczenia biurowe mogą być wykorzystane przez
    powstającą organizację producentów rybnych. Będzie również własna kotłownia
    centralnego ogrzewania, magazyn na odpady rybne itp.

    Budowa rozpocznie się wiosną 2006 r. i zakończy się w 2007 r. Koszt
    inwestycji szacuje się na 24,5 mln zł.

    Józef Narkowicz
    www.maritime.com.pl/newsletter/indexm.php?id_term=30602
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    Forum Słowiańskie
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16415,36145610,36145610,Nowy_port_schronienia.html


    Design by flankerds.com